Jak wyglądają poszczególne etapy treningu interwałowego?

Trening interwałowy to w ostatnim czasie bardzo popularny rodzaj treningu, który opiera się na komponowaniu ćwiczeń według zmiennego tempa intensywności. Krótsze interwały ćwiczeń, przeplatane są z dłuższymi momentami umiarkowanego wysiłku. Interwał to odcinek czasu, podczas którego określone ćwiczenie, wykonuje się z wysoką, a następnie średnią intensywnością. Takie treningi można komponować samodzielnie, albo skorzystać z pomocy profesjonalisty, którego oferta dostępna jest np. na stronie: https://trenerpersonalnypoznan.com.pl.

Większa efektywność odchudzania

Trening interwałowy zajmuje od 20 do 40 minut i składa się z czterech bazowych elementów. Pierwszym jest rozgrzewka, przygotowująca stawy i mięśnie do wysiłku, a kolejnym interwały (ich liczba uzależniona jest od stopnia zaawansowania osoby trenującej i zwykle wynosi od 5 do 10). Trzecią fazą jest rozciąganie, które zapobiega powstawaniu zakwasów, a ostatnią – schładzanie organizmu. Aby trening przebiegł prawidłowo należy uwzględnić wszystkie te etapy.

 

O autorze

Serwis Knowledge

Knowledge.co.pl to nowatorski serwis pełniący rolę zarówno portalu informacyjnego jak i poradnika. Dobry content, na każdy temat, na każdą okazję, dla wszystkich.

Bądź pierwszym komentującym!

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*


trzynaście − 12 =