Jak uchronić samochód przed zatarciem silnika?

Przegrzanie motoru najczęściej kończy się jego trwałym uszkodzeniem poprzez zatarcie tłoków w cylindrach. Taki silnik nadaje się już jedynie do kapitalnego remontu, a czasami po prostu na złom. Dlatego też należy bardzo dbać o to, by temperatura w układzie chłodzenia była prawidłowa. Tylko dzięki temu motor może pracować poprawnie przez długie lata, nawet jeśli będzie bardzo mocno obciążany.

Odprowadzanie ciepła

Transportem energii cieplnej z wnętrza silnika do chłodnicy zajmuje się specjalna ciecz. Jest to płyn, którego właściwości powodują bardzo dobre odbieranie ciepła. Jego zadaniem jest też zapobieżenie zamarznięciu układu zimą. Trzeba wiedzieć, że po wielu latach, gdy ciecz ta nie była zmieniana, jej właściwości znacznie się pogarszają. By nie dopuścić do przegrzania i zatarcia silnika, należy regularnie wymieniać płyn chłodniczy Cena 5l bańki jest o wiele niższa niż 1-litrowych, dlatego przed wymianą najlepiej kupić większą. Najczęściej do układów wchodzi właśnie w okolicach czterech, pięciu litrów, więc to spokojnie wystarczy do przeprowadzenia wymiany.

Jakie płyny kupować?

Zasadniczo każdy płyn jest taki sam. Różnią się jedynie kolorami – http://sklep.4lift.pl/1691-plyny-chlodnicze. Ważne jest to, co znajdziemy na opakowaniu, czyli właściwości niepozwalające mu na zamarzanie w niskich temperaturach oraz składniki antykorozyjne (tzw. inhibitory korozji). W naszym klimacie wystarczy, by płyn nie zamarzał do temperatury -35 stopni Celsjusza, ponieważ większe mrozy w Polsce zdarzają się wyjątkowo rzadko.

O autorze

Serwis Knowledge

Knowledge.co.pl to nowatorski serwis pełniący rolę zarówno portalu informacyjnego jak i poradnika. Dobry content, na każdy temat, na każdą okazję, dla wszystkich.

Bądź pierwszym komentującym!

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*


15 − czternaście =