Jak schudnąć bez efektu jojo?

Wiele osób po zrzuceniu zbędnych kilogramów zmaga się z tzw. efektem jojo. To nic innego jak bardzo gwałtowne przybranie na wadze (minimum 10% względem pierwotnego poziomu), występujące najczęściej w sytuacji, gdy redukcja masy nastąpiła zbyt szybko i bez respektowania podstawowych zasad. Aby temu zapobiec, trzeba przede wszystkim odchudzać się miarowo, stosując odpowiednio zbilansowaną dietę. Jeśli np. mieszkamy w Katowicach, to możemy skorzystać z oferty tej konkretnej firmy specjalizującej się w cateringu dietetycznym: https://www.nutridieta.pl/catering-dietetyczny-katowice/.

Sprawdzone metody to droga do pełnego sukcesu

Efekt jojo to reakcja obronna organizmu, który buntuje się przeciwko zbyt drastycznym zabiegom odchudzającym. Uniknięcie tego niepożądanego zjawiska jest możliwe dzięki rezygnacji z diety typowo głodowej i monoskładnikowej na rzecz rozsądnego odżywiania się. Należy każdego dnia spożywać minimum cztery-pięć posiłków (stosunkowo niewielkich), obejmujących produkty bogate zarówno w węglowodany złożone, jak i wysokojakościowe białko oraz nienasycone kwasy tłuszczowe. Zaliczamy do nich m.in. warzywa, kaszę gryczaną, ryż brązowy, chude mięso drobiowe, ryby morskie, orzechy, ser twarogowy, jaja kurze, olej rzepakowy czy oliwę z oliwek.

Druga istotna zasada to ograniczanie kaloryczności posiłków nie więcej niż 10% miesięcznie. Chodzi bowiem o to, aby nie wprowadzić swojego organizmu w stan szoku. Oprócz tego zaleca się regularne kontrolowanie zdrowia (zwłaszcza poziomu hormonów, hemoglobiny i witamin), a także uprawianie wybranej aktywności ruchowej przez minimum pół godziny trzy razy w tygodniu (jazda na rowerze, bieganie, fitness, pływanie).

O autorze

Serwis Knowledge

Knowledge.co.pl to nowatorski serwis pełniący rolę zarówno portalu informacyjnego jak i poradnika. Dobry content, na każdy temat, na każdą okazję, dla wszystkich.

Bądź pierwszym komentującym!

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*


4 + 16 =