Każde biuro wymaga regularnego oraz dokładnego sprzątania. Wielu właścicieli firm zastanawia się jednak, czy lepszym rozwiązaniem będzie podjęcie współpracy z profesjonalną firmą sprzątającą, czy zatrudnienie dodatkowego pracownika. Warto więc poznać zalety oraz wady tych dwóch rozwiązań.
W jaki sposób dbać o porządek w biurze?
Zatrudnienie dodatkowego pracownika pozwala z pewnością lepiej kontrolować jakość wykonywanej pracy. To pracodawca określa bowiem zakres jego obowiązków oraz ustala zakres godzinowy. W zależności od potrzeb taka osoba może być zatrudniona na cały etat, jego połowę lub zupełnie inny wymiar. Decydują się na takie rozwiązanie trzeba jednak pamiętać, że będziemy zmuszeni ponosić miesięczne koszty związane nie tylko z jego wynagrodzeniem, ale również wydatkami na środki czystości. Często są to specjalistyczne preparaty, które nie należą do najtańszych. Osoba odpowiedzialna za sprzątanie może także rozchorować się lub pójść na urlop i w takiej sytuacji konieczne będzie zorganizowanie zastępstwa. Współpracując z firmą sprzątającą nie musimy się o to martwić. W miesięcznej opłacie za usługi zawarte są także koszty zakupu środków czyszczących. Pracownicy delegowani do pracy przez tego rodzaju firmę dbają o to, aby sprzątanie przebiegło szybko oraz sprawnie. Można ustalić z nimi indywidualny harmonogram, w zależności od tego, jak często dane biuro powinno być sprzątane. Na rynku działa wiele firm oferujących sprzątanie biur Warszawa jest jednym z miast, w którym można takie znaleźć.
Bądź pierwszym komentującym!