Dlaczego warto wprowadzić oleje tłoczone do diety?

Dieta każdego człowieka powinna być przede wszystkim bogata w produkty zawierające dużo składników odżywczych oraz witamin. Jednym z ich cennych źródeł są z pewnością oleje roślinne tłoczone. Pozyskuje się je poprzez wyciskanie w mechanicznych prasach, przy stosunkowo niskiej temperaturze nieprzekraczającej 70 stopni Celsjusza. Wartościowe są zwłaszcza oleje lniane, z czarnuszki, rzepakowe, słonecznikowe i z pestek dyni, które znajdziemy w tym sklepie z żywnością ekologiczną: https://olejarnia-gaja.pl/olej-lniany-bio/.

Cenne źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych 

Oleje roślinne tłoczone charakteryzują się w większości intensywnym smakiem oraz aromatem, dlatego warto je stosować jedynie jako dodatek do różnych dań – np. twarożku, sałatek, zup, past czy deserów. Dzięki temu, że są wytwarzane w niskiej temperaturze zachowują mnóstwo witamin i minerałów. Są doskonałym źródłem zwłaszcza kwasów tłuszczowych jedno- i wielonienasyconych Omega-3 i Omega-6, skutecznie wspomagających pracę mózgu i wielu układów w organizmie – m.in. odpornościowego, pokarmowego, krwionośnego i sercowego.

Ponadto zapobiegają rozwojowi groźnych chorób (np. miażdżycy) i wykazują silne właściwości przeciwzapalne, przeciwgrzybiczne oraz przeciwpasożytnicze. Ich regularne spożywanie wpływa również bardzo pozytywnie na ogólne samopoczucie, a także poprawę kondycji skóry, włosów i paznokci. Dla wielu osób duże znaczenie ma fakt, że dzięki olejom są dłużej nasyceni i nie mają ochoty na podjadanie niezdrowych przekąsek między posiłkami. Najbardziej godny polecenia jest olej słonecznikowy, rzepakowy, lniany, sezamowy, z pestek dyni, kokosowy, z wiesiołka i z ogórecznika.

O autorze

Serwis Knowledge

Knowledge.co.pl to nowatorski serwis pełniący rolę zarówno portalu informacyjnego jak i poradnika. Dobry content, na każdy temat, na każdą okazję, dla wszystkich.

Bądź pierwszym komentującym!

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*


2 × trzy =