Co powinny jeść osoby aktywne fizycznie

Wiadomo, że podstawą zdrowy jest zbilansowana dieta i aktywność fizyczna na odpowiednim poziomie. Ważne, żeby jedno i drugie było ze sobą w symbiozie. Całkiem inaczej powinien odżywiać się ten kto wychodzi na długi spacer raz w tygodniu, a inaczej ten, kto uczęszcza na siłownię pięć razy w tygodniu albo wykonuje pracę fizyczną.

Zbilansowana dieta

Zapotrzebowanie energetyczne osób aktywnych fizycznie jest większe w porównaniu do osób, które nie uprawiają żadnego sportu. Dlatego szczególnie należy zadbać o to co się je. Można przygotować odpowiednie posiłki samodzielnie w domu lub postawić na catering dietetyczny dla sportowców. Tak czy inaczej powinny się tam znaleźć białko, tłuszcze i węglowodany. Ważnym jest, żeby dobrze rozłożyć procentowo udział każdego z trzech czynników w diecie.

Nie jest to proste, jeśli osoba aktywna zabiera się do tego samodzielnie. Rozpisanie posiłków to praca niemal dla matematyka. Dobrze zwrócić się w tym celu do dobrego dietetyka lub trenera personalnego. Ułożą oni odpowiedni plan posiłków. Można również skorzystać z usług firmy oferującej catering dietetyczny zbilansowany.

Podstawą diety osoby aktywnej fizycznie powinny być węglowodany, które występują m.in. w kaszach, makaronie, pieczywie, owocach i warzywach. Białko należy dostarczać ponieważ to materiał energetyczny, który buduje mięśnie. Źródłem białka są: jajka, chude mięso i wędliny, sery, produkty mleczne. W diecie osoby aktywnej fizycznie tłuszcze powinny stanowić 25-30%. Najlepiej ograniczać tłuszcze pochodzenia zwierzęcego i przestawić się na te roślinne.

O autorze

Serwis Knowledge

Knowledge.co.pl to nowatorski serwis pełniący rolę zarówno portalu informacyjnego jak i poradnika. Dobry content, na każdy temat, na każdą okazję, dla wszystkich.

Bądź pierwszym komentującym!

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*


siedemnaście − dwa =